vaccin eller inte?

Idag skedde den extrema massvaccinationen som gjorde att hela E18 fylldes med trafik och orsakade många förseningar. Det är flera som jag känner som ska ta den och även många som redan har tagit den, men jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra, eller jag VILL INTE ta den för man vet aldrig vad den kan göra med kroppen om några år. Nu får de som vaccinerar sig ont i armen och man kan då undra vad det är för gift som man sprutar in i kroppen som gör att man får ont, kan ju inte vara något bra i alla fall. Alla säger hela tiden att man ska tänka på alla de andra, men om det är många som vaccinerar sig så lär väl inte spridningen bli så stor?

 Jag tror inte på alla myterna om vad som kan hända med kroppen om man tar vaccinet, som det där med hon som "bara" kunde gå baklänges, men jag tror på att det inte alls är för bra att proppa i sig en massa vaccin och sånt. Tur jag har en homopat som kan hjälpa till om jag blir sjuk :)


I alla fall så var det skönt att komma tillbaka till skolanidag, dock så fick vi en uppgift att redovisa om en sekt redan imorgon som ska vara argumenterande. PUUSST! Måste fixa praktikplats nu också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0